Friday, June 29, 2012

Pizza Hut

seriusly aku x penah sesibuk ini... dan sepanjang aku dok berLI kat sini aku jd x tentu arah.. kalo nk diikot kn mg penat giler.. tp itu la.. aku yg decided untuk jd cm ni so aku kne terima dengan hati yang rela....:) waktu pagi hingga petang aku dok opis dan lepas opis hour aku terus g part time pizza... pehh mg letih.. ramai yg ckp kje tu mg letih tp nk wat cm ne.. disebabkan kesempitan hidop dan keinginan yang tinggi aku kne teruskan jgk hasrat ni even x bertahan lamer... kje kat situ mg x dpt nk dinafikan keletihan nyer tp disebabkan keseronokkan letih tu jd hilang.. bkn nyer jenis straight buat kje.. aku ade jgk duduk2 sekejap hilang letih... mkn2... pegi merayau time break pegi try makan 'sup utara' pegi shoping pegi karaoke lepak2... mg x terasa la yg aku ni jd buruh kje lebih mase... sepanjang kje aku da try semua jenis pizza yg sebelum ni aku aku lah org pertama yg menolak kalo family aku ajak mkn pizza... tah.. mg payah nk lekat piza tu kat tekak aku... x penah rase nikmat kalo mkn... then kali ni aku kje pizza dok ngadap 6jam setiap mlm.. so, nk xnk aku nk jgk try pizza.. not bad.. sedap sbenar nyer.. patot la org dtg mkn pizza ni x benti sampai ade regular customer... naik fed up aku kdg2.. n one more pengajaran yg aku dapat kje kat pizza byk jgk la.. aku di ajar secara tidak sengaja untuk respect org dan cube senyum kat org even aku mg x kenal lgsong.. sometime i'll be da pling2 hipokrit person dlm dunia ni.. sbb aku menyampah kat org yg bajet tp aku buat2 suke layan dorg.. pehhh mg pusing blakang aku buat muke la... smpai kan ade dak ni perasan yg aku buat muke... hehehehe.. nasib baik budak tu staff pizza.. xde la kesan sgt kat diri aku ni.. nk wat cm ne aku mg cm ni.. sampai kn aku di cop x ley jd 'door person' sbb muke aku pling selenge dok kat pintu tu then suare pling mahal nk kuar.. aku mg x boleh.. stakat nk anta2 pizza tu ape de hal kn.. senang bin kacang goreng... ni nk dok kat pintu tayang muka kat luar.. eeyy mg x la wey.. nasib baik manager2 pizza ni understanding sikit.. aku ni jenis lebih rela kje basuh pinggan kat belakang potong buah, lap dinding, kire sparator, susun barang, buat sos untuk delivery daripada 'door person'... x layak.. hehehehe... secara jujurnya aku baik ngn sumer dak2 pzza dari dak servis, kichen n rider ...sume pon ok... selain daripada kdg2 dapat mkn pizza free, yg best nyer pizza ni bile bos dye dtg... hahhahaha.. sumer cm pekje terbaik kat citu.. anta mkanan pon ikot procedure.. aku x tao plak tu bos.. patot la sume wat kje cm lipas kudung.. mati2 aku ingat owner pizza ni hensem.. alik2 kepala botak cm profesor.. nonsense gler an otak aku... neway, kenangan kat pizza mg best sgt even dapat knal ngn korg kejap je.. syok knal ngn staff pizza n regular customer yg ade anak2 yg comel..:)(aku x sure yg tu anak dye or anak buah dye) n sory sgt2 kalo aku ade wat slah kt korg.. luv yaa...




No comments:

Post a Comment

komen2 larhh kat sini okeyhh!!~

Note: Only a member of this blog may post a comment.