Wednesday, March 7, 2012

betapa aku teruja!!

hari ni dengan jaya dan kembang nyer aku nk mengumumkan aku da lulus ujian Pengangkutan jalan.. perhh skema.. JPJ sudaa... kelas kau jahh!!.. aku x penah terpkir langsong yg aku akan amik lesen moto... then alhamdulillah setelah penat lelah menunggu giliran aku yg ke 4 sesi II pada pkol 2 ptg ,(cm cibai letih....)aku berjaya jgk mengharungi segala nyer dgn pasgrah & redha di tengah matahari terik... so, nk dijadi kan cerita aku amik moto ni mestilah bersebabkann... suddenly, i was suprised when tbe2 ade org cina tah dtg dari mane terjerit2 name aku.. arrhh suda ape hal ni.. da la family aku sume blik kg kn.. xkn la bapak aku utang ngn ah long kot... giler!! mampos aku!! dan sememang nyer aku sorg la sperti selalu.. then bese kalo bangladesh yg datang aku akn jwab.. 'sory2, omak den xdo kek rumah.. len kali dtg yo..' (menunjukkan yg aku mg xnk beli karpet tu) tp ni cina siap bawak lori g.. pas tu aku tnye la kn... 'apehal kau??' ayat ganas sebb aku mg knal ngn cina tu.. cina tu la yg repair moto kriss bapak aku.. then, dye tnye.. 'ur name faty r??' yess i am... what do u want?? puuihhh cm sial aku nk speaking ngn cina ni.. tergeliat lidah aku... baru sikit kn.. 'ini saya ade motor mahu kasi'... pasti la tunggang terbalik ayat dye.. dan yg pelik nyer kot ko x bape fasih jgn la sampai ayat ko tu x masok akal... banyak plak duit ko nk kasi aku moto kn... neway aku pham ayat ko.. so, muke ala2 blurt aku ckp.. 'eh saya xde masok peraduan ape2 pon?? gores dan menang? bonus link shell? peraduan maggi cup?? sume xde' mg terkejut la kn.. so, sepantas nyer aku dail no Encik ASleh melalui Pn Nilawati.. da call pon myakitkan hati.. dedua asyik tergelak je kn.. sah2, ibu n ayah n bahan aku... so setelah di terangkn sedetail-detail nyer aku seperti mahu menangis semahu-mahunya.. bahagia.. hahaha.. thanks ibu n ayah,  love u alls taw.. x sangka ibu n ayah memahami.. patot la beriye soh aku amik lesen moto kn... kelas kau jah lagi sekali!! saving duit aku.. xpayah perabih isi minyak kete je hari2.. lingkup! so aku pon membuat perasmian ronda satu taman uma aku.. NCQ syg 'awk' sgt2... (idong aku kembang kempis tanda berterima kasih & terharu)

cerita selepas 2 3 hari= suddenly mak aku ckp, ko boleh bwk moto ni g kje skali skale je la.. sbb ibu rase angah lge memerlukn.. ko pakai la kete tu cm bese.. sian angah nk g kje.. dan aku ???????!!!! ini satu gurauan kasar ni... btw, xpe.. aku pasrah dan redha lge skali.... aku xtao ape motif sume ni..?? huii... mungkin mg jodoh aku ngn NBE tu kot... sob3.. :-(

'ibu, boleh x kalo along nk bawak p kedah moto ni untuk sem 5 ngn 6??'
so, jawapan tergantung kat situ...

chill larhh!! hahahahaa.. hudoh..

No comments:

Post a Comment

komen2 larhh kat sini okeyhh!!~

Note: Only a member of this blog may post a comment.