Sunday, February 12, 2012

ekpidisi yg awesome......

dari seremban ke nilai ke batang benar ke ladang kelapa sawit ke bukit botak ke BROGA HILL then finally ke GUNUNG TOK WAN hang... huhu.. sgt2 enjoy perjalan hari ni... mcm2 yg aku dapat tengok dari atas bukit tuh... keindahan ciptaan Allah SWT yang maha indah x dapat aku nafikan bertapa tenang yer aku tatkala ade kat puncak bukit tuh...  hilang segala serabut kepala otak masalh2 yg mehimpit menujal-nujal kat otak aku ni... hati ni mcm 'huh lega giler'.... letih yang berbaloi bg aku... keindahan yg cm ni mg jarang aku nk tgok.. tenang je... 

sape sangke kan bende x plan alik2 aku di ajak oleh kak nad untuk join dorg mengisi masa lapang... mlm jumaat tu jgk gerak naik bukit broga... perjalanan pon x plan ape... sampai kat bukit tu terlampau awal so, straight ke gunung TOK WAN... kate nyer 40 minit last2 3 jam stengah.. geler ni.. satu penderaan perasaan bg aku.. kuang ajor nyer abg nasa n along.. suke2 je diorg menipu aku..

pukol 1.00 am kitorg start gerak dari kebun kelapa sawit ni... perasaan sgt excited taim ni.. even takot dga bunyi hanjing aku tetap gagah kn diri.....

taim ni da start mendaki... ani x tao kat mne.. dye org siput yg lembab.... hahaha.. kat sini ade babi hutan

kan aku da ckp... ni ni mgsa keadaan.. da x larat tp still nk naik.. semangat MALAYSIA BOLEH!!!

bak kate abg nasa n along 'sikit lge nk sampai'... tp berejam baru sampai..... pedih hati aku doww.... rase nk marah tp naseb baik boleh kawal... 

bertapa nyer aku x larat nk naik.. of fine rest jap kat celah2 tanah tu.. naik xmao pkai tali sbb aku rase aku hebat.. hahaha choiii!!

sesampai nyer kat bukit botak aku terus bedal POTATO CHIP.. lapar nk mampos.. 
pas ni kitorg continue our journey ke bukit broga....

waaarrrggghhh hari berbunga terasa bahagia.. akhirnya impian tok sampai kat sini berjaya..... then, aku igt pendakian sampai sini je alik2 kne naik lge....terus ke GUNUNG TOK WAN....

akhirnyer inlah dye gunung tok wan... x bape nk nampak sebb malam... perjalanan selama 3 jam setengah da sampai je check enfon ade line ke x.. senang nk call polis kalo pape jd kat ats tuh... kot2 kne baham ngn babi hutan ke... 

sejuk gler naseb baik abg nasa bg sleeping beg dye kat aku.. tdo yg sgt lene sampai x seda sumer org da bgon siap nk turun... ade hati nk tggal kan aku.. kalo ade khinzir hutan mampos aku... da la bikin suspen.... tdo atas unggun api...

bgon2 x gosok gigi aku teros posing kat sgnboard Gunung Tok Wan... lantak la kn... ni da nk blik daa... bukti aku mg naik gunung ni..... hahahaahaha

adventure...

pemandangan dari bukit yang sgt indah mase siangg2....


betape seronok nyer aku dapat naikkk.... hahaha


'notataip': lepas ni aku nk panjat gunung n nk camping lage sbb sgt seronok...... nk follow group pengakap plak ngn korg.. ramai2 baru syokkk.. okbai.... 

GUNUNG DATOK + BROGA HILL best...















No comments:

Post a Comment

komen2 larhh kat sini okeyhh!!~

Note: Only a member of this blog may post a comment.